fredag 15 mars 2013

åppkårn å aft, nu äter vi åppkårn*

Ikväll ska jag vara barnvakt åt mina gudbarn och som jag saknar dom där små bullkinderna och hysteriska tröttskratten som alltid kommer när jag låter dom äta popcorn i stora sängen (strikt förbjudet, naturligtvis) precis innan läggdags**. Det och den störstas charmiga ointresse i att uttala första bokstaven i nästan allt hon säger.


* Popcorn och saft.
** Jag gillar dom jättemycket (nästan) hela tiden men ändå mest när dom sover, när ska det växa bort tro? Finns nog inget i hela världen jag tycker är så himla tråkigt som att "leka"?

3 kommentarer:

Yes but no sa...

Jag med. Avskyr "att leka" med mina brorsbarn. Gillar dem jättemycket, men leken är bara ett sätt att trötta ut de små liven. Undrar också när detta ska gå över?

Omomigen sa...

Går kanske aldrig över? Det vore bra om det gjorde det men jag är tveksam.

Yes but no sa...

Jag med. Jag gillar bara tre barn i den här världen och ändå lite selektivt. Typ när de är tysta och glada.
Undrar om vi är de enda..?