onsdag 20 februari 2013

Väderkvarnar

Sent igår fick jag mail från styrelsen där dom (eller hen, det är ett av skälen till hela det här bråket, EN person, i min ålder utan erfarenhet och utbildning, ska inte sitta och göra egna tolkningar som kan kosta mig hundratusentals kronor) slutligen erkänner kunskapsbrist och har lämnat ifrån sig det hela till jurist. Jag är inte heller jurist. Vissa delar av bostadsrättslagen är obehagligt öppen för tolkningar och även jag har lämnat ifrån mig det till försäkringsbolaget och väntar på bedömning av deras jurister.

Så vi får helt enkelt se. Jag är inte säker på att få rätt men nu får åtminstone någon utomstående titta på det. Det mest ironiska nu är kanske att jag till 1/38-del slåss mot mig själv. Jag är också med i den här föreningen.

Vuxenlivet liksom, vem kunde ana?

Inga kommentarer: