onsdag 2 maj 2012

Vackra lilla stad

Det är inte mer än ett par år sedan jag lämnade norr för Stockholm men det är så självklart att bo här nu att jag liksom inte kan känna längre hur det var att inte göra det. Eller jo, det kan jag nog. Jag vill bara inte. När jag flyttade ner hade jag en handfull vänner här men jag hade lätt kunnat promenera dagligen rakt genom stan utan att springa på någon jag kände och det kändes ganska stort. Idag promenerade jag Medis-Slussen-Gamla stan-Kungsträdgården-Drottninggatan hem från jobbet. Det tog en halvtimme och jag sprang på fyra av varandra oberoende bekanta på vägen. Jag har fler nära vänner här än där och bekantingskaran växer nästan lite för fort. Jag gillade anonymiteten. Det känns inte så stort längre men är fortfarande lika vackert.

Inga kommentarer: