fredag 25 maj 2012

Jag hjärta pocketshop

Och framförallt, jag hjärta rätt människa på rätt plats. Jag var nyss på pocketshop, veligare än någonsin och efter jag hade pillat på ungefär alla böcker kommer hon i kassan och undrar om hon kan hjälpa. Och eftersom jag inte vet själv vad jag vill idag mumlade jag om "nåt bra och gripande, gärna roligt men inget flams och för Guds skull, ingen deckare". Efter att hon hade snåret sig förbi allt jag redan läst tryckte hon resolut James Freys "the final holy testamente" och Dawn Frenchs "en liten smula underbar" i händerna på mig och sa att nu hade jag en bra skruvad och en bra rolig, välj själv. Jag tog båda. Nån som läst, vilken ska jag börja med? Linn?

2 kommentarer:

Linn sa...

Frey är fantastisk. Fan-tas-tisk. Tar tanketid. Dawn French tar ett tag att komma in i, men har hjärta och blir bra. Läste dem på engelska dock.

Omomigen sa...

Dig är det som vanligt ordning på. Det blir Dawn French nu. Pallar inte tänka.