tisdag 29 maj 2012

Återhämtning

Det tog nån dag men jag börjar komma över traumat som var min helg. Orkar prata med folk igen och skavsåren gör inte lika ont längre. Jag har jobbat på krogen i 12 år, det där ligger lätt på topp tre på hetsigast-listan av alla dom dagarna det ger. Jag hade på riktigt träningsvärk igår. Nåväl, det är över nu och så snart skärsåret i vänster hand efter en avbruten vinglasstjälk har läkt så kommer spåren vara borta och jag kan lägga det till handlingarna. Jag lyckades kapa av hela det där vecket mellan fingrarna och fick bli hoplimmad av sjukvårdare på plats. Sårlim, världens bästa uppfinning. Nu däremot har limmet lossnat och jag vill gråta en skvätt varje gång jag råkar sära på lång och ringfinget, vilket är ungefär 10 gånger i timmen. Tror jag ska tejpa ihop dom.

Inga kommentarer: