tisdag 22 maj 2012

Gomorron

Jaha, har ni hunnit sippa i er förmiddagsfikat än? Själv har jag fått bensinstopp i Nynäshamn men lyckats hacka/rulla på ångorna till macken och plockat upp en åldrad dam från golvet i trappen upp från bildäck på Gotlandsfärjan. Jojo, här händer det grejer.

Jag har 4 saker att säga om detta.
1. Jag måste lära mig att kolla bensinmätaren lite oftare.
2. Det finns inga bensinmackar mellan Haninge och Nynäs. Nån borde göra nåt åt det.
3. Vad är det med folk? När en tant snubblar framför en med ansiktet före ner i golvet så stannar man, böjer sig ner och gör sedan så gott man kan. Man stannar inte och stirrar tills någon en mycket längre bit bort gör ovanstående. Det är inte så svårt att fråga någon hur dom mår, eventuellt hjälpa dom till sittande och småprata tills sjukvårdspersonal kommer. Och skulle det nu vara en situation man inte kan hantera så flytta er då för fan ur spår. Man kanske inte kan göra så himla mycket men man gör nåt. Punkt.
4. Fy fan vad rädd jag är för att bli så där gammal och skruttig. Vilket elände när kroppen inte längre samarbetar och hjärnan inte riktigt hänger med, så sorgligt hjälplöst.

Inga kommentarer: