fredag 25 maj 2012

Saker jag inte greppar del ett: Arbetslöshet

Veckans värmebölja har satt lite mer sprutt på rosévinsdrickandet än mina Stockholmskunder hade räknat med och jag är ute på nån form av panikleverans. Ungefär som att köra glassbil, fast med vin. Allafall, det är ett himla säkerhetspådrag när man ska få ut alkohol från ett lager, naturligtvis, och efter att ha ringt på klockor, irrat runt, visat leg och letat sifferkombinationer en bra stund så får jag frågan; kör du bil? Man ba "Nä, jag tänkte bära 240 flaskor rosévin från ytterförort till stan, dårå, vet du nån bra bussförbindelse?"

Och med det sagt, vad gör alla överkvalificierade människor hela dagarna?

Tillägg: i övrigt, mycket coolt ställe. Tänk Globen, fullt i vin, öl och sprit och massa folk som ser pyttesmå ut när dom febrilt åker runt i gigantiska gaffeltruckar. Och sköna lagerkillar som tycker det är högst olämpligt att jag ska lyfta något för egen maskin och bjuppar på kaffe. Plus att polisens insatsstyrka låg på en snubbe i en grässlänt nån kilometer härifrån och skrek. Mycket nyfiken på vad han hade hittat på för att förtjäna tio poliser i skottsäker väst och automatvapen.

Inga kommentarer: