tisdag 15 maj 2012

Sannolikhetslära, någon?

För en stund sen cyklade jag, möjligtvis lite för fort och kanske med ganska hög musik i lurarna, från kontoret vid Medborgarplatsen till Reimersholme, vad kan det vara, 3 km? Väl framme kliver jag av cykeln och ser att HELA min sidohängda cykelkorg är borta. Puts väck. Cyklar fort som ögat tillbaka samma väg och blir halvvägs stoppad av en lastbil där dom båda i bilen konstaterar att "du ska nog ta det lite lugnt tjejen, den där bara HOPPADE av när du cyklade i det där guppet". I väskan hade jag en iPad, en iphone, nycklar till kontor, bil och två lägenheter, en flaska vin och min plånbok. Inget är borta. Inget är trasigt.

Innan jag drog från kontoret skålade vi i champagne för att fira något som var himla viktigt, tror den lyckoskålen får gälla för det här med. Nu ska jag äta middag hos min exilbästis som överraskade med att vara i stan. Tror nog det allt som allt blev mer honung än bistick idag trots allt.

Inga kommentarer: