onsdag 11 april 2012

Reaktionsförmåga

Jag har vetat om att min brorsa ska gifta sig i javenne, ett år? Exakt datum i åtminstone 5 månader. Idag ba MIN BRORSA SKA GIFTA SIG? PÅ LÖRDAG! Så jag ringde honom och var lite nostalgisk en stund och nu ska jag skriva ett tal. Jag har aldrig hållit tal på ett bröllop förut. Och jag vill så gärna att det ska bli ett fint tal. Ett sånt där som folk får tårar i ögonen OCH skrattar av, hur gör man det? Och som brudgummens lillasyster, är det ok att rikta sig mest till honom? Naturligtvis lite till bruden med men det är ju MIN BROR? SOM SKA GIFTA SIG!

Ursäkta versalerna, jag är lite chockad här. Man skulle kunna tro att jag fick inbjudan för en kvart sen. Om någon känner att dom är världsabäst på tal, ge gärna tips på saker att tänka på. Det måste vara absolut dödsfärdigt på fredag kväll.

Inga kommentarer: