fredag 27 april 2012

Kär lek

Alltså, jag har egentligen vare sig tid eller ork men när min blivande kompissambo ringer och nästan grinar av personalbrist så kan jag inte med att säga nej och kliver in och jobbar (ännu) en fredag direkt efter mitt eget jobb. Jag jobbade hela förra helgen med och klockar nu alltså 13 dagar i sträck med ett par dubbelpass men faktum är att det är ok. Det här är hemmaplan och idel kramar, din mammaskämt och highfives. Men personalbristen inom restaurang i Stockholm måste nog slå alla rekord nu. Jag skulle kunna kliva tillbaka på lätt tre heltider på ett telefonsamtal. Nu känner jag inte för det men den som kan gå rakt med två tallrikar i händerna, har lite vinkoll och kan bolla några bollar i luften samtidigt skulle kunna förhandla till sig rätt jäkla bra betalt nu. Just saying.

Inga kommentarer: