onsdag 11 april 2012

please sister give me something i´m not doing so good

Nång gång för länge sen kom min vän David fram till att pälsdjursallergi mest bara är dålig uppfostran. Ungefär så resonerar jag även alltsomoftast om förkylningar/sjukdomar. Om jag inte tänker på det så finns det inte. Det går sådär. Det brukar fungera bättre på pälsdjursallergin faktiskt, den har jag ignorerat i trettio år nu. Så länge man kan andas dör man inte. Gäller även pollenallergi. Mitt största problem nu är att dom verkar ha gaddat ihop sig alla tre och bildat en arme av dunkande tinningar, svullna ögon, kliande hals och allmän känsla av fysiskt katastrofområde. För första gången sen jag flyttade hit för ett par år sedan tänker jag faktiskt uppsöka vårdcentralen. Det är inte så att det är första gången jag behöver vård dom senaste åren utan mer att akuten brukar vara min vårdinstitution of choice pga klumpighet/blodvite och/eller ovilja att söka vård i tid. Väntetiden brukar minska avsevärt när man droppar blod på golvet, kommer med ambulans eller svimmar i väntrummet men någonting verkar ha hänt även på den fronten eftersom jag fick en tid genast utan att på något vis vara döende. Har svårt att tro att privatisering av sjukvården är något att glädjas åt i längden men just idag var det sjukt praktiskt.

Inga kommentarer: