måndag 15 augusti 2011

Stålsättning

Jag har svinsvårt att göra mig av med grejer jag egentligen inte vill ha. Tänker alltid "men kanske" och stoppar ner det i förrådet. Som redan är till bredden fyllt av grejer jag inte vill ha men sparat av olika, ofta sentimentala, skäl. Idag ska jag utrusta mig med sopsäckar, flyttkartonger och en rejäl dos självdisciplin och bygga tre högar.

Kasta.
Ta med.
Den sentimentala högen som får bli ett senare problem.

Helst ska dom ha den storleksordningen också, med störts först, men risken är stor att det blir den totalt omvända. Hur kastar man bort ärvda grejer? Och vem vet när jag vill ha mitt 20 år gamla Nintendo åtta-bitars nästa gång?

8 kommentarer:

Linn sa...

Du får mycket gärna låna ut ditt nintendo till mig!

Och tips: om du inte har haft på dig plagget eller saknat det de senaste nio månaderna så kan du ge bort eller slänga.

Omomigen sa...

Jag tar med det till Stockholm! Vettetusan vart spelen är men nåt har jag nog kvar.

Uuuh, ångest. Kan. Inte. Kasta.

Linn sa...

JAAAA!

Det är bar å kast! Vad ska du med massa gammal skit till? Som sagt, om du inte har saknat det senaste året så är det inget att spara på. Fotografier och brev undantagna såklart. Och gamla 'Mina vänner'-böcker.

Omomigen sa...

Linn! Jag kastade två sopsäckar kläder och en med allmän dynga. Det är okej att kasta konfetti och tuta fanfar nu. Dessutom hittade jag Nintendot+ Super Mario 3.

anydaynow sa...

Bra jobbat! Jag har det motsatta problemet. Efter att ha flyttat en massa gånger så har jag blivit skitsnabb på att slänga saker, och har många ggr ångrat mig efteråt. OBS, ett 8-bit Nintendo skulle jag dock aldrig slänga!

Linn sa...

Yey! Bra gjort! Ser fram emot en nintendoafton med god mat och gott vin när du kommer hit!

Omomigen sa...

Det är en date! Hos dig dock, jag må ha ett Nintendo men jag har fortfarande ingen tv.

Linn sa...

Jaja. Det gör ingenting om du tar hem det till mig. Heh.