tisdag 2 augusti 2011

Frigång

Två lediga dagar. Två! Ni förstår nog inte hur välbehövligt och välförtjänt det är efter förra veckans massiva slit. Jag har aldrig i hela mitt liv nekat så mycket folk bord. I slutet av söndag kväll visste vi inte om vi skulle skratta eller gråta men efter en titt på kassarapporten fick det bli en flaska champagne.

Min mamma med bonus-bihang har varit här några dagar. Dom två första fick dom nöja sig med att titta på när jag jobbade. Inte en chans i världen att kliva av och umgås men igår fick vi en heldag. Tog bilen tio mil norrut och hälsade på systeryster på segelbåten. Besökte Mannaminne  och tittade runt. Mer välorganiserat skrotupplag får man leta efter. Uråldriga skeppvrak, gamla tyska spårvagnar och bilar från ett århundrade uppblandat med konst och smyckesverkstäder. Helt galet. Middag ute och kortspel halva natten. Dom åkte nu på morgonen och jag har en hel dag kvar av min ledighet. Ska träffa J och C, vi har inte haft en chans att hänga alla tre sen Mallis för nästan ettåetthalvt år sen. Kärlek.


Mandelkubbsmätta mörtar

Skeppsjyckarna

Oversized knähund full av kärlek





Mannaminne





Inga kommentarer: