torsdag 24 mars 2011

Osunda första reaktioner

När jag kom hem från Båstad och kollade posten hade jag fått ett brev från Socialstyrelsen och min absolut första tanke är "Socialstyrelsen = vanskötta barn. Vad har jag gjort nu då?". Känns tryggt att mitt undermedvetna har sån tilltro till mig, verkligen.

Det var i alla fall inget farligt. Jag har tydligen inte varit någon dålig mamma till dom imaginära låtsasbarnen mitt undermedvetna döljer för mig. Däremot gick jag in på Donationsregistret och fyllde i mina uppgifter förra veckan. Tänkte liksom lite att det kan vara bra att ha om plånboken inte råkar vara på plats om jag råkar kolavippa. Då får man en bekräftelse i brevlådan.

Så om ni inte redan har fått en bekräftelse från socialstyrelsen tycker jag att ni ska klicka där uppe och skaffa en. Om inte annat för lättnaden när ni inser att ni inte varit en dålig mor till låtsasbäbisar som inte finns.

Inga kommentarer: