fredag 18 mars 2011

Om du ska drömma, dröm stort

Min hjärna är helt och hållet upptagen med två diametralt skilda önskedrömmar idag. Den första, och lätt viktigaste, är dom här cancertankarna som håller på att äta upp mig. Det går inte en timme utan att jag ser en gulblek fyraåring med öppna operationssår innanför ögonlocken. Det måste få ett lyckligt slut det här. Måste.

Den andra är av mycket mindre ädelt slag. Jag är så res-sugen så det liknar ingenting. Jag vill ha en månad, sjukt mycket cash, en hyrbil och bra resesällskap. Norra Italien, södra Frankrike och sen in i Spanien. En tjiddevitt upp i Rhone kanske? Helst nu men jag gillar värme så augusti är ok. Dricka vin och äta i Piemonte, kanske kika lite på fina kyrkor. Fortsätta dricka vin i Frankrike, hyra en surfbräda vid kusten. Strosa i Barcelona. Åh.

Måste jag välja blir det solklart och naturligtvis nr 1. Annars går det bra med båda. Ok? Tacktack!

Inga kommentarer: