tisdag 7 december 2010

Hemma men inte

Jag känner mig jättehemma här i Sthlm. Trivs. Får en liten ångest-klump när jag kör in i norr-staden. Sen försvinner den och jag känner mig hemma där. Får en liten ångest-klump när jag kör ut ur norr-staden. Sen försvinner den. Och vice-versa här i Sthlm.

Jag är genuint och brinnande avundsjuk på folk som kan bestämma sig. Bara "nu gör jag såhär och har inte en tanke på alla miljon alternativ och icke-alternativ. Så här är det, punkt". Vilken jävla lättnad det måste vara.

2 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Känner igen det. Saknar Skåne som fan och när jag är där vill jag inte åka därifrån men när jag kommer hem vill jag inte flytta tillbaka.

Omomigen sa...

Ja det är konstigt. Jag har inte haft så himla mycket hemlängtan men jag får det när jag väl är där. Vil inte åka tillbaka. Och sen tvärtom typ.