fredag 10 december 2010

Day 17 – Your favorite memory

Men alltså. Jag börjar ledsna på den här listan nu.

Jag funkar inte riktigt så att jag går omkring och plockar fram minnen och fillilurar på titt som tätt. Jag kan absolut komma att tänka på saker via associationer men att sitta här och plocka fram en favorit bara sådär är svårt.

Mina finaste minnen är alltid, och ganska självklart, kopplade till en känsla. Väldigt ofta är dom kopplade till något av mina ex men nästan ännu oftare till resor och då inte resmålet i sig utan känslan av att vara på väg. Som att köra bil, fort och helst ensam. En hel del är kopplade till mina vänner och till dom djur som har hållit mig sällskap genom livet. Några är kopplade till djup sorg men fina ändå. Några är så avgrundsdjupa och hjärtskärande att jag inte ens vill tänka på dom. Ett par av dom är barnförbjudna och inte lämpade för bloggar. Inte en sån här blogg i alla fall. Nåt enstaka är objektivt, de flesta inte. Dom är som sagt kopplade till mina känslor och kan per definition inte vara objektiva.

Jag vet att jag ibland har tänkt "Minns det här nu, kom ihåg det här, den här känslan, situationen, personen". Och jag minns det, när jag av någon anledning blir påmind. Inte när jag nu ska plocka fram det.

Så är det med det.

Inga kommentarer: