lördag 4 december 2010

Day 15 – Your dreams

Jag vaknade upp med ett ryck nån gång tidigare i veckan, satt helt plötsligt upp i sängen, tänkte "fy fan vad sjukt, det där kan jag aldrig berätta för nån". Somnade om och kommer själv inte ihåg vad jag hade drömt. Skulle gärna vilja veta.

Jag har alltid haft livliga nattdrömmar och jag minns ofta mycket. Jag drömmer oftast om sånt som händer omkring mig, eller i mig, fast tillspetsat och skruvat. Men igen, det var nog inte den här typen av drömmar som avsågs.

Vad drömmer jag om? Det här är och har alltid varit den stora kärnfrågan för mig. När jag väl bestämmer mig för att satsa på något så brukar det i princip alltid gå vägen, det stora problemet är att faktiskt veta vad jag vill. Men, för att vara skittråkig. Jag drömmer om ett långt, lyckligt liv. Jag drömmer om att veta vad jag ska bli när jag blir stor. Jag drömmer om att jag ska kunna sitta på hemmet en vacker dag med ett leende och inte ha alltför mycket ogjort.

Sen drömmer jag väl lite grann om att bli skitrik och bäst i världen på allt också. Bo fantastiskt, resa fantastiskt och allmänt vara fantastisk. Så där som man gör.

2 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Du skriver så himla bra. Och mycket. Jag hinner ju inte. Fan.

Mimmi sa...

Åh, vad glad jag blir. Och ännu gladare när det kommer från dig. Fast jag snodde sagosnön.