söndag 12 december 2010

Boktips, någon?

Kommer inte ihåg när jag läste en bok enbart för mitt eget höga nöjes skull sist. Jag har någonstans på vägen gått från en läsande människa till en inte läsande människa. Jag saknar't men har inte haft vare sig tid eller ro. Nu känner jag att jag måhända inte har så mycket tid men i alla fall ro nog i kropp och själ för att läsa skönlitteratur igen.

Men vad?

Förut hade jag konstant nya böcker på önskeläslistan men nu är det tomt. Nada. Inga fler svenska deckare och inget blytungt tack.

7 kommentarer:

Annika sa...

Tjing!
Har du läst Louise Boije af Gennäs senaste?
Högre än alla himlar?
Helt OK att plöja igenom.
Tipsat och klart!

Omomigen sa...

Toppen! Den tänkte jag ju på när det kom men glömde bort igen, och det sista jag kan minnas att jag läste i somras var ju faktiskt en av hennes gamlingar.
Tack!

Annika sa...

och...glömde...Sara Kadefors "Borta bäst"

Omomigen sa...

Den läste jag faktiskt när den kom på pocket, riktigt bra!

Alex sa...

Jag ska ta itu med något som förmodligen kommer att kosta mig en jäkla massa tårar. Kanske ingen höjdarläsning ur kvalitetssynpunkt (gissar jag) men garanterat något som kittlar min makabra inställning till mord. Arbogamammans bok:
"Varför gråter inte Emma?".

Omomigen sa...

Du får rapportera sen hur den var. Såna där böcker kan slå lite hur som helst på mig, antingen blir jag bara irriterad eller så går jag typ sönder..Haha, fast sönder är väl bra då antar jag :D

Alex sa...

Ja jag håller med dig om det. I just det här fallet plöjde jag allt jag kom över i informationsväg och efter att ha läst de första sidorna så tror jag att det mer blir som att läsa en längre kvällstidningsartikel. Alltså inget högkvalitativt men ändå lockade på ett lite skämmigt sätt.