onsdag 22 december 2010

Dagvild

Något i mig är helt säker på att idag är torsdag eller möjligtvis fredag. Igår levde jag länge i tron att det var onsdag fast jag vet bättre. Det går heller inte riktigt ihop med fredagskänslan.

Jag hade praktik igår och bevittnade nog den sjukaste uppvisning i nördighet jag någonsin sett från en världsmästare. Visserligen kan det vara den enda världsmästare jag har träffat. Om inte Frank Andersson eller Hoa-Hoa har tagit VM-guld? Frank Andersson har nog varenda bartender i landet stött på och Hoa-Hoa driver krog vid min stam-busshållplats. Han brukar hälsa och ha linne och bandana. Jag har aldrig känt nån större lust att äta där.

Jag slutade rätt tidigt och borde nog bara ha gått hem och lagt mig men uppvisningen var för kul att missa och jag blev kvar en stund. På väg hem vann jag en middag på backgammon. Mina dagar blir sällan som jag har tänkt mig nuförtiden.

Nu, ett arbetspass, ett sov, en packning och sen äntligen, ett tåg till familj, pyjamas, kylskåp som innehåller mer än oliver och kärlek.

Inga kommentarer: