fredag 31 december 2010

Ajöken 2010

Ja men då så. Det är dags nu va? Årssammanfattningen. Jag vet inte hur jag ska börja. 2010 var inte året det började växa mossa på mig i alla fall, det är ett som är säkert.

2010 har jag..

..bott i 4 olika hem. Jag inledde året som sambo, slutade med det och blev ensambo i Svallet. Slutade med det och blev kombo i storstan. Slutade med det och blev ensambo på ön.

..jobbat på 4 olika arbetsplatser. Inledde året med ett vikariat kombinerat med jobb på jobbet som jag fortfarande ser lite som "hemma". Avslutade vik, sa upp mig från "hemma" och började på nya "hemma". Lånade ut mig till Vickan över sommaren och flyttade tillbaka i höstas.

..börjat plugga. Lite på ett bananskal.

..gråtit svinmycket. Haft jätteont i hjärtat. Skrikit, bråkat, tjurat, surat, blivit sårad, sårat, förlåtit, bett om förlåt.

..skrattat massor. Varit jätteglad.

..grubblat. Helt sjukt mycket.

..lärt mig nya saker om mig själv. Bra och dåliga.

..lärt känna massa nytt folk. Vissa mer än andra. Några har kommit att stå mig nära, andra har sällat sig till den stora bekanting-skaran.

..dejtat en 25-åring. Det var intressant, en stund. En ganska kort stund. Man ska väl inte ha en massa förutfattade ålders-meningar men jag är rätt säker på att yngre killar inte är min grej.

..skrivit, och läst, helt sinnessjukt många sms.

..varit utomlands två gånger. Las Palmas med tungt hjärta, en partybög och min bästa och sjukaste kompis. Rom med mamma.

..flygit i cockpit hem från Las Palmas. Två piloter, jag och J på typ 2 kvadratmeter. Vi fick låna hörlurar men inte pilla på knapparna. Det var kul.

..läst mindre böcker än något år sen jag lärde mig läsa men sett mer tv-serier än ever. Det där ska vi göra nåt åt 2011.

..inte varit inlagd på sjukhus en enda gång. Det har varit något av ett triumf-år på den fronten.

..bara varit på akuten en enda gång och det var inte ens så illa. Värre var det med halsflussen, den var episkt jobbig i år.

..helt säkert gjort massa saker jag inte kommer på nu.


Dom säger ju att årets sista dag berättar hur det kommande året ska bli. Idag är det alltså viktigt att vara snygg, glad och lycklig. Jag är lite bakfull och ser ut som ett troll i håret. Men det gör nog inte så mycket för när jag känner efter lite så är jag nog rätt lycklig. Och solen skiner. Och jag är helt och hållet moss-fri.

Inga kommentarer: