onsdag 24 april 2013

Separate the highs from the lows

Det är lite rörigt nu. Det är trassliga ben jag inte vet vart jag har och ett hörn som börjar kännas inmålat. Det är mycket jobb och det är Stockholm-Visby-Stockholm-Göteborg-Stockholm-NYC inklämt första veckorna i maj. Det är kattvakter och fönsterputsare som plötsligt dyker upp och som försöker småprata medan jag obekvämt försöker vara i ett annat rum, äta och maila samtidigt. Det är en snudd på blålila irritation över bostadsrättsföreningen som mailar mig om jävla städdagar samtidigt som dom har hållt mig gisslan i tyst limbo kring grävandet här i över två månader. Det mesta är rätt kul men min tröskel för stök här hemma är mer än låg och det är också en överhängande risk att jag kommer strypa min lillasyster som är som tonåringar är mest. En månad kvar nu av det här jobbiga lilla samboendet innan hon flyttar och jag kan få reclaima mitt eget privatliv.

Inga kommentarer: