lördag 12 november 2011

Utsövd, at last.

Den här bloggen aspirerar till att bli tristast i Europa. Tjat om tidiga morgnar och ungefär noll annat. Den här veckan har verkligen varit intensiv, nittio procent har handlat om omställningen till ett helt nytt sätt att jobba på och nya vanor men lite fritid har jag haft också. Jag har lyckats med konststycket att ha nån form av afterwork exakt alla dagar utom den logiska, fredagen. Det är så skoj och nytt att ha tid att umgås med vänner på vardagskvällar att varenda kväll den här veckan har spenderats över vinglas och mat med folk som jag annars alltid annars bara har hunnit träffa på helt udda tider. I går tog det ut sin rätt och jag fick ställa in ett planerat vinhäng på grund av akut tröttma. Stapplade ut från kontoret vid åtta på kvällen (sista timmen var dock mest lajj, "prova" lite vin och spela gammal hiphop på hög volym) efter att ha kämpat med beställningssystem och fakturor och när jag väl hade kommit hem, fått i mig mat och bytt om så var det som om någon hade dängt en klubba i huvudet på mig.

Sov som ett spädbarn. Vid halv tolv. En fredagskväll. Utan feber. Har inte hänt på..15 år? När jag vaknade 11 timmar senare och tittade på telefonen har jag sovit mig igenom ett telefonsamtal och tre högljudda sms, med mobilen på huvudkudden. Bra jobbat. Nu ska jag röja upp i oredan jag kallar mitt hem och sen se hur det känns att glida runt en helg helg med absolut noll och inget planerat utom en fika på eftermiddagen. Skumt men magiskt skönt.

Inga kommentarer: