tisdag 8 november 2011

Hur går mitt nya liv då?

Jo men för ungefär tre år sen så hade jag var jag i Australien. Det var dagligen trettio grader varmt, min huvudsakliga klädsel var bikini och jag ställde inte väckarklockan på ett halvår. Jag åt pinfärsk frukt varenda dag, hängde väldigt mycket på en surfbräda, var (typ) singel, träffade en massa roliga människor och upplevde en massa saker jag aldrig skulle vilja byta bort. Partajade rätt mycket, läste tusen böcker oh kunde ägna precis alla dagar åt precis vad jag ville. Trots allt det längtade (delar av mig) jag hem.

Så jag åkte hem. Hemma var det trettio grader kallt, snö så att det inte gick att se ut genom fönstren och jävligt mörkt. Jag hade inget jobb så jag hankade liksom på lite här och var. Jag slutade äta frukt och var så jetlagad att jag såg stjärnor i två veckor. Jag misstrivdes med att vara hemma och ifrågasatte väldigt många saker. Jag var från ena dagen till den andra sambo istället för singel och hängde inte med någonstans. Men jag var kär som fan och det räckte. Ett tag.

Det här är lite som det. Jagkan liksom inte bestämma mig för vad jag ska tycka och känna. Ser fördelar både här och var. Och nackdelar. Får nog återkomma om några veckor när jetlagen lagt sig.

Inga kommentarer: