måndag 7 november 2011

Detaljer

Just den här delen med att kliva upp mitt i natten innan det är ljust jättetidigt kommer nog bli ett problem innan min inre klocka har ställt in sig på det här nya jag utsätter den för. Eller snarare, att somna på kvällen. Min inre klocka säger nämligen åt mig -hur trött jag än varit innan- att det är en bra idé att vara mörtpigg från åttatiden på kvällen fram till minst ett-två på nätterna. Igår la den på nån timme i ren stressfaktor över att vara en trött pöl idag.

Även om jag håller en fot kvar i min egen värld så är det här en jätteomställning för mig. Jobba dagtid, ha ett kontor, vara ledig på kvällar och helger. Jag byter inte så mycket yrke som jag byter liv och det kommer nog ta ett tag att vänja sig. Det har svidit ganska duktigt i mitt hjärta i helgen, jag är dålig på att säga hejdå och även om jag bara har hunnit jobba ett par månader på 1900 har jag fäst mig rejält vid mina arbetskamrater där. Och dom vid mig, det är skönt att höra att dom kommer sakna mig lika mycket som jag är säker på att jag kommer sakna att ha dom flamsandes runt mig 40 timmar i veckan.

Nu, håll i er, tänker jag ta en himla morgonpromenad till kontoret. Tänker att det är lika bra att gå hårt ut med alla nya vanor och prisa det faktum att mitt nya jobb bytte kontor från Sickla Strand til Götgatan i samma veva som jag börjar. Det och att en flåshurtig morgonpromenad kanske kan väcka liv i hjärnan som ligger kvar på huvudkudden och sover.

Inga kommentarer: