tisdag 5 oktober 2010

Sporthotellet Drivan

Inledde dagen med två förvirrade telefonsamtal, det första för att lösa frågan om mina vinterdäck som självklart inte är på samma ort som bilen. Det löste sig väl kan man tycka även om min plånbok kanske inte håller med. Förvirringen bestod mest av att jag inte ens gillar att presentera mig som nåns flickvän, jag gillar definitivt inte att behöva presentera mig som nåns ex för att bli igenkänd. Irro.

Nästa samtal gällde skolan. Några dagar varje månad kommer spenderas i Båstad för föreläsningar och jag ringde för att boka boende på Sporthotellet Drivan. Tjejen som svarade måste ha varit antingen full, nyvaken eller dement, datum blandades ihop, namn blandades ihop och har jag otur kan nog rummet vara bokad till några helt andra dagar än vad jag behöver det.

-Ett rum till den 17-18-19e oktober.
-Ni checkar alltså ut på morgonen den 10e?
-Nä, alltså, nätterna 17-18-19e vill jag boka.
-September?

Spännande.
Och tur det inte är högsäsong i Båstad.

Inga kommentarer: