torsdag 28 oktober 2010

No more hängläpp

Ungefär 90% av allt som har hängt över axlarna på mig senaste veckan är jag själv helt ansvarig för. Vilket inte på nåt vis hindrar mig från att tycka ohämmat synd om mig själv när det inte blir som jag vill. Övriga procent kan jag inte göra så mycket åt, med andra ord ingen större mening att deppa över det heller.

Idag verkar det som om bitarna börjar trilla på plats (ta i trä..). Eftersom jag dels inte tog tillfället i akt när jag hade det att åka norrut och lägga om till vinterdäck så sitter jag nu här med en bil med sommardäck som jag inte törs köra norrut. Efter att dumt nog ha tackat nej till att få dom nerkörda i tron att jag hade en alternativ plan, som givetvis kraschade, kändes det hela lite besvärande men verkar nu lösa sig med hjälp av min gamla högstadie-kärlek som nu femton år senare har en vuxen-kärlek här i Sthlm och pendlar ner. Facebook-det är grejer det!

En annan grej som har hängt över mig är en lämplig praktikplats som jag behöver för skolan, och framför allt tiden att hinna ha nån praktik bredvid jobbet. Nu anar jag ljuset i den tunneln med och ska imorgon gå och ta en kaffe med en erkänt väldigt duktig kille som dessutom har rykte om sig att vara skönt osnobbig (vilket..hrm..kan vara ett problem i sammanhanget) som har engagerat sig långt bortom sin plikt i mitt praktikbekymmer.

Så, färdigdeppat för den här gången.
Nu, lätta steg mot jobbet.

Inga kommentarer: