torsdag 20 september 2012

För en känsla av nivån

Min pelargonstickling Junior, som jag har fått av min bästis som ska flytta ifrån mig (Igen. Buhuu) har inte mått så bra. Teorin är att han har blivit dränkt av för våt jord och lite för dåligt med solljus i fönstret. När jag nu kom hem, med huvudet fullt av riktiga problem och trötthet, och fick syn på honom gick mitt hjärta sönder lite och det blev plötsligt viktigast i världen att Junior inte dör innan han ens har fått rötter.

Så jag fick helt enkelt plocka upp honom, torka jorden i ugnen, plocka dräneringsgrus i rabatten utanför fönstret och plantera om honom. Helt vanligt. Det kan vara så att det finns en diagnos på sånt här men jag föredrar nog att sväva i ovisshet.

1 kommentar:

Bubbel sa...

Vilket engagemang, hoppas Junior piggar på sig! :)