tisdag 21 februari 2012

I en annan dimension

Jag ska på yoga om nån timme. Den här nya rutinen med box, kickbox och yoga med ett och annat pass på löpbandet har hör och häpna hållit i sig några veckor nu och vad som är än mer fascinerande, jag har inte blivit uttråkad än. Jag har tackat nej till middagar och vinglas och stoiskt och utan ånger knallat till gymet flera gånger i veckan och det mina vänner är inget annat än ett jävla mirakel. Inte ens när jag fick en armbåge över ögat av en sjukt stark tjej tre storlekar större än mig igår ångrade jag mig. Jag försökte visserligen sparka omkull henne ett par minuter senare men det var 1) en del av träningen och 2) fullkomligt dömt att misslyckas. Hård som sten var hon.

 Allafall, såg den här videon på ego egons blogg. Så här ser det inte riktigt ut när jag yogar. Inte ens det minsta lilla nära. Men sjukt snygg video, och sjukt snygg tjej. Tar effektivt bort myskoftan ur huvudet på alla yogatvivlare totalt. Man får vara bra jäkla stark, balanserad och smidigt för att åstadkomma det där.


3 kommentarer:

Marcus sa...

Herregud, jag trodde jag sett höjden av smidighet på Tonsai för 2 veckor sedan där en tjej helt sonika stod på huvudet och njöt av tillvaron. I en evighet. Sen dyker den här människan upp och dansar åttor kring den föreställningen.

Undra hur många tredagarsfyllor hon tar i genomsnitt per år?

Omomigen sa...

Jag gissar en halv, vad tror du?
Jag skulle också kunna överväga att skippa fredags-aw:n för det där...eller vänta nu, jag kanske HADE kunnat gjort det om jag kommit på det för 15 år sen. Crap.

Marcus sa...

Just den insikten är ganska jobbig med att vara lite mindre ung. Att även om man bestämmer sig och dedikerar sitt sinne totalt åt en sak, kommer man antagligen inte ens halvvägs in på youtube på någonting som benämns med annat än "fail"