söndag 1 januari 2012

Om jag var din hemmafru

Jag tänkte köpa en färdig Kelda thaisoppa och slänga ner lite champinjoner och koriander. Sen fick jag hybris på Hemköp och handlade istället chili, schallottenlök, kyckling, fond, kokosmjölk, lime och fan och hans moster. Det blev inte gott alls. Och jättemycket. Och jag vill ändå inte kasta bort, så gör man inte. Kanske ska bli mitt nyårslöfte? Krångla inte till saker i onödan.

Gårdagen var över alla förväntningar (som visserligen var ganska modesta) rolig. Härliga människor, mycket skratt och spontandans. Och självklart alldeles för mycket bubblor men så ska det väl vara. Ett hav av fyrverkier och thailyktor och människor vid krönet av Katarinavägen med utsikt över vattnet och den obligatoriska taxijakten vid femrycket imorse. Idag har mest handlat om överlevnad och nu, lagom tills det är dags att ställa tillbaka till vardagstid börjar jag återfå någon form av energi. Så klart.

Inga kommentarer: