tisdag 3 januari 2012

Missnöje

Jag är väldigt mycket för instant rewards och snabba resultat. Inga konstigheter, det är naturligtvis kopplat till att jag är kliniskt befriad från allt vad tålamod som inte innefattar djur heter. Så när jag klev upp i ottan igår för att rädda dygnsrytmen, skötte mig exemplariskt hela dagen, lagade mat enkomt för att ha en färdig lunchlåda idag och till råga på allt släpade ut en vän på en dryg mils promenad istället för att somna på soffan igår var det för att jag skulle somna som en valp, vakna pigg som en lärka och rent allmänt ha en harmonisk morgon. Inte för att jag skulle ligga vaken halva natten och sen kliva upp och dricka treo till frukost för att huvudet känns som en tickande bomb av sömnlöshet och irritation. Tog till och med till ett av mina bästa sömnpiller, David Atterborough (eller hur det nu stavas) och Svt Play. Inte för att han är tråkig (eller svt play, älskar svt play) utan för att han har en väldigt sövande röst. 10 minuter in i hans dokumentärer brukar jag sova som ett barn. Nån som vill veta nåt om Darwins liv och leverne idag? Eller Sveriges skateboard-historia? Eller för all del, Afrikas stora sprickdal, del ett (av tre)?

Om jag inte sover i frid och harmoni inom två timmar efter yogapasset jag har bokat ikväll svarar jag inte för konsekvenserna.

2 kommentarer:

Bubbel sa...

Usch vad jobbigt med sömnlösa nätter! Funkar inte yogan kan jag tipsa om vatten chi-gong, det mest avslappnande jag någonsin gjort. Höll nästan på att somna flytande...

Hoppas du kan sova inatt!:)

Omomigen sa...

Lät skönt! ...fast kanske inget man kan omma på lite sådär spontant på kvällskvisten ;) Det går säkert över snart, förr eller senare MÅSTE jag bli så trött att jag tuppar av på kvällen.