måndag 30 januari 2012

Mässabrässasupersträssa

Det blev som ingen helg den här helgen. Vi åkte till Göteborg för att ställa ut på Sommelierernas dag igår och eftersom ingen av oss var så lockade av tanken på att kliva upp vid 4 på morgonen och köra ner då så fick det bli så att vi åkte redan i lördags och passade på att gå ut och träffa lite vänner istället. Häng i gäng med mina gamla klasskamrater och några till med förvin på Björns Bar, föröl på Familjen, förchampagne  och middag på Bon och efteröl på Bishop var himlans trevligt. Ända tills jag fick läsko-vibbar av den däringa man-killen. Min kollega påstod att jag fick mord i blicken och min väninna tog tack och lov mina ganska odiskreta försök att få med mig henne och sova hos mig och en annan klassis istället för hos honom som en-god-vän-tecken istället för att bli arg över att jag tyckte hennes sällskap var i bästa fall idiot  även om jag just där och då var övertygad om att han var (är?) fullblodspsyko. Nåväl, inte min sak att avgöra kanske och hon kan nog reda sig. Mässan var skoj, välbesökt och givande och även den kvällen blev till fest. En fest som slutade sittandes på ett golv i en hotellsvit babblandes och halsandes ur en flaska bubbel i brist på glas vid halvfemsnåret i morse. Det var skoj, tills det var dags att köra hem idag. Då var det inte lika roligt längre. Att man aldrig lär sig? En positiv bieffekt är dock att min gråa syn på Göteborg så sakteliga börjar ljusna. Det går att ha kul där också.

Nu är jag fullkomligt utslagen i soffan hemma med en känsla av att det borde vara helg imorgon när det egentligen är tisdag och inte ens halvvägs in i jobbveckan. Jag borde verligen göra en massa saker nu men jag är trött in till skelettet och med kliande små prickar över axlarna, ryggen och halsen. Tyvärr inte orsakade av nytt tvättmedel. Det här har hänt förut när det blir för mycket hets, fest och allmänt osunt liv blandat med stresstankar på det ena och det andra. Hela förra veckan var full med jobb och kvällsåtaganden och helgen bjöd inte direkt på nån vila. Den här veckan är därför utsedd till stora nyttighetsveckan och jag ämnar ägna den åt yoga, promenad, tidiga kvällar och grönt te istället för allt det där som förra veckan bestod av. Det och försöka lösa upp dom där stresstankarna. Förhoppningsvis gör det mig prickfri igen så jag slipper klösa sönder min stackars hud i sömnen. Med start imorgon that is, ikväll är det jag, dattan, katten och soffan. Jag orkar inte röra ett finger till nu.

2 kommentarer:

Rasande Rose sa...

Det låter som min kompis och en kille hon "hänger" med till och från. Jag har bara pratat med han i telefon och hört saker han sagt men det gör ändå att jag vill befria världen med en psykopat mindre. Me don´t likey.
Förstår helt och hållet sparvhjärtat!

Omomigen sa...

Nä det är trist. Jag kan ju dock vara paranoid men jag brukar aldrig reagera sådär helt ur det blå.