onsdag 4 januari 2012

Gnäll

Om jag har sån punktmarkerad träningsvärk i axlarna efter yogan igår att det känns som när jag och storebror pucklade på varandra som små? Ja.

Om jag somnade i någorlunda vettig tid igår? Nej.

Hur svårt ska det vara? Det är inte det att jag sover dåligt, jag sover toppen, jag gör det bara så himla lite och självregleringsfunktionen verkar vara ur funktion på det här. Jag kommer inte orka med mig själv om jag ska behöva börja med örtteér och meditation på kvällarna, bara att gå till ett gym och åma runt i ställningar som "the happy baby pose" (bildgoogla gärna den för ett morgonfniss) och "krigare c" tangerar min hokuspokusgräns även om det är den enda gymaktivitet som jag hittils har stått ut med i mer än ett par veckor.

3 kommentarer:

S.W sa...

Att inte kunna somna kan vara vata-stress (med ayurvediska termer). Googla gärna och läs mer, rekommenderar annars vataworld.se. Ett litet instant tips från mig är att endast dricka (alltså helst inte kaffe dårå, utan varmt vatten, te osv) och äta varmt, du borde märka skillnad inom några dagar.

Omomigen sa...

Ok, någonting säger mig att jag är en ayurvedisk katastrof men efter lite googling så har jag nog kommit fram till att jag nog i te är någon vata utan snarare vata-pitta med lite kapha och jag dricker, och äter, nästan bara varmt redan. Dock en hel del kaffe. Har iofs sovit som en spädgris i helgen, problemet i veckorna är nog mer att dygnet inte har nog många timmar..

S.W sa...

Tror inte heller du är någon utpräglad vata - men det är vata-tiden på året just nu så allt som är vata förstärks. Jag är t.ex kapha-vata och har inte fattat det förut, eftersom jag ser så mycket ut som en kapha. Kände av direkt när jag började balansera mig med värme, och märker med en gång om jag fuskar, typ äter mackor och juice till frukost.

Skönt att du fått sova! Och så håller vi tummarna för att vi får fler timmar på dygnet snart...