måndag 17 oktober 2011

Temperaturskillnad

Igår morse när jag gick till flygbussen från lägenheten i Barcelona gjorde jag det i linne och kjol. Nu huttrar jag i byxor och hood, inomhus. Det blev verkligen höst på riktigt veckan jag har varit borta. En dålig grej med det här nya jobbet är att jag på det gamla, det jag fortfarande kommer ha en månad, blev lovad några veckor ledigt i slutet på vintern. Några veckor som jag helst hade velat lägga på en strand någonstans men nu går det nog bort. Inleda med att försöka ta semester känns inte fullt lika naturligt nu som det gjorde när jag klev in på förra jobbet men det skulle behövas efter en sommar där det inte var många timmar ledigt. Jaja, hur kul är det egentligen att läsa böcker i solen, surfa, äta färsk ananas till lunch och få ränder efter en bikini i februari? (precis hur kul som helst, crap)

Skolan är över, jag har ett diplom med mitt namn på och kan alltså göra precis vad jag vill med den här lediga dagen. Mycket, mycket konstig känsla efter ett år av dåligt samvete varenda ledig dag. Jag ska börja med att skaka liv i C som ligger och snarkar i rummet, vet inte vilken tid i natt han ramlade in men jag vet att jag själv var vaken sent och hade hunnit somna. Han har lånat lägenheten över helgen för att se Britney och nu måste han tyvärr dra nästan samtidigt som jag kom hem igen men en frukost ska vi väl hinna dela allafall. Om jag får upp honom ur sängen dvs. Att döma av den uteblivna reaktionen på mitt stökande runt här kan det bli en kamp men vi har inte setts på månader så han får snällt kliva upp och hänga med mig en stund.

Inga kommentarer: