torsdag 20 oktober 2011

Det blir sällan som man (jag) tänkt sig

Jag skulle jobba hela dagen och kvällen igår men framåt kvällen insåg vi att vi var överbemannade och jag klev av. Siktet var inställt på sängen och förkylningskurerande men slutade med vin tillsammans med min sommarsambo och ytterligare en vän. Vi har inte träffats en enda gång sen vi sa hejdå i slutet av augusti. Efter tre månaders dygnet-runt-umgänge var det en välbehövlig paus men nu var det verkligen skoj att surra ikapp. Det händer så mycket i allas liv nu, både mitt och hennes ändras i rasande takt inser jag när det blir såna där updates. Nu efter en lätt bakfull förmiddag ska jag ta tillvara på den strålande solen ute och ta en promenad till jobbet istället för tunnelbanan. Veckorna är räknade för lediga eftermiddagar och den där tvätthögen i soffan som har legat sen i tisdags kan lika gärna ligga en dag till.

Inga kommentarer: