måndag 3 oktober 2011

Skenheligheten

Jag tycker verkligen, verkligen att det är viktigt med vällagad mat med bra råvaror. Verkligen. Vilket inte på något vis hindrar mig från att leva på restaurangmat (som iofs ofta uppfyller dom kriterierna), mackor och takeaway. Men nu, med ett stort arbete ondskefullt stirrande på mig från ett worddokument (för att inte tala om excel-arket bakom) då blev det plötsligt fart på den inre husmodern.

Självklart var jag tvungen att gå till en affär som ligger längre bort. Deras tomater är nämligen ekologiska. Sen måste jag skära mitt halvkilo tomater i småsmåpyttesmå bitar och omsorgsfullt och ofta röra i den, långkokade, tomatssåsen. Det kommer säkert bli jättegott men hade förmodligen smakat bättre utan den där beska smaken av att försöka lura sig själv men misslyckas.

Inga kommentarer: