söndag 29 maj 2011

Kära mamma

Visst är det väl idag vi ska gratulera våra mödrar till att dom har det stora privilegiet att ha oss? Då vill jag göra det. Tänk mamma vad tråkigt du hade haft utan mig. Så många fler timmar du hade sovit bort av ditt liv om inte jag hade funnits? Och vad skulle du egentligen ha gjort med all den där tiden du har ägnat åt ammande och vakande nätter. För att inte tala om senare med matlagning, skällande, jagande och skrattande, tröstande, skjutsande och framför allt annat, oroandes? Sett på tv? Och den där miljonen som dom påstår att det kostar att uppfostra ett barn? Pengar är inte allt. Det säger alla kloka människor. Du gjorde det ju dessutom fyra gånger så det måste ju ha varit hur kul som helst.

Så, grattis mamma. Jag känner mig stolt över att kunna bidra till det enorma tålamod du har utvecklat via oss barn och är glad över att ha hjäpt till med din personliga utveckling. Jag är dessutom jävligt imponerad. Mest för att du på något vis har lyckats behålla förståndet. Puss.

Tillägg: Ringde mamma för att gratulera innan jag börjar jobba. Hon hade varit ute på tjejkväll igår och var inte alls så tacksam som man skulle kunna tro för att jag ringde och väckte henne. Ungefär som när hon ringde mig före 10 på morgnarna när jag var tonåring. Ombytta roller liksom.

Inga kommentarer: