måndag 2 juli 2012

twentyfour little hours

Igår vid den här tiden var jag så rastlös på ett dåligt sätt, grinig och less att jag gick ut genom dörren, satte mig på cykeln och bara cyklade. I 2,5 mil. Två-komma-fem-mil. Tjugofem kilometer ilska med arghård hiphop i lurarna. Sen gick jag hem och ursinnesstädade hela lägenheten till den grad att jag skrämde såväl roomie som katt. Jag behövde rasa av mig för att ens drömma om att kunna somna.

Idag har jag lite ont i låren, en ren lägenhet och är glad. Tre bra möten på jobbet, varav ett ligger inte bara utom mina arbetsuppgifter utan även utanför mitt kompetensområde och det var så himla skoj att göra nåt helt annat och nytt och känna att det hela var lyckat och roligt. Såna här dagar minns jag varför jag gärna ville jobba i ett ungt företag där alla måste göra mycket, även om det inte är riktigt vad som står på visitkortet. Det har varit rätt jobbigt några gånger men nu -när jag är i nåt form av stim som även visar sig på papper och möjliggör dockskåpsplanerna- är det så himla roligt. Mitt bud står sig ett par timmar senare men jag är rätt säker på att det kommer hända saker efter visning nr två imorgon men vem vet, det kanske faktiskt går vägen? Nu ska jag cykla mig iväg till lite mat, kompisar och vin. Livet va? Bra grej.

Inga kommentarer: