fredag 20 juli 2012

Ice ice baby

Min eventuella hemlöshet verkar ha gett med sig. En vecka innan jag måste flytta tror jag att jag kan ha en lägenhet i Fredhäll från första september . Det hela är lite oklart och sköts via mail från Tobago och jag har inte ens sett lägenheten. Mindre skumt än det låter faktiskt. Så, jag är alltså bara hemlös i Augusti (tror jag) men det är ju varmt då? Och jag har dessutom massa fina vänner så Katten får flytta till mina gudbarn med parenteser och jag hänger nog helt enkelt med honom. Eller nåt, oklart. Vad det gäller mina möbler så överväger jag helt enkelt att bara lägga ut rubbet på Blocket. Hatar grejer (läs: hatar att flytta grejer). Och resten får helt enkelt bara lösa sig. Att försöka bo i den här stan är inget för den nervsvaga.

Just i detta nu är någon och tittar på lägenheten i Norr men den punkten känns inte lika akut längre, att köpa en lägenhet i Stockholm innan juli är slut känns överdrivet snabbfotat även för mig. Klart det vore bra om den blir såld snart men det är skönt att inte behöva acceptera vilket skräpbud som helst bara för att få bort den.

Inga kommentarer: