fredag 31 maj 2013

Låt Timell-fasen börja

Jag tog ju renovera-köket-pengarna och drog till New York istället i rena frustrationen över att inget kunna göra här under tiden rörarbetet reddes ut så nåt nytt kök blir det inte exakt just nu. Men eftersom det förutom golven inte finns en millimeter ytskikt som inte behöver snyggas till så är det inte nåt större problem. Jag får helt enkelt börja med nåt billigare än kakelsättare och nya vitvaror. 

Min mamma och hennes man sitter i en bil upp från Västkusten för att a) se lägenheten b) hjälpa min syster flytta ut härifrån och in i egen lägenhet (hej privatliv, länge sen vi sågs!) och c) agera gratis arbetskraft. Jag tänkte mig att ha spacklade och målade väggar, tak och lister i mitt sovrum lagom till jag vaknar på måndag morgon. Eller åtminstone den jobbiga delen av det klart. Ska bli så skönt att börja komma i fas härinne.

Inga kommentarer: