lördag 18 maj 2013

Gubbskrälle

Han är tio nu katten. Han är ganska van vid förändringar, jag har flyttat ungefär tusen gånger men det blir knepigare för varje gång, han anpassar sig långsammare och övergången blir jobbigare för varje gång. Ungefär mitt i NY-veckan messade syrran och var orolig för att han åt dåligt och "var konstig". Efter ett par kontrollfrågor lät jag det vara men blev själv lite orolig när jag kom hem och han mycket riktigt åt dåligt och istället för att vara sitt vanliga störiga jag som snor kring mina fötter under ihärdigt pipande bara låg kvar helt tyst på sängen.

Två dygn senare är allt som vanligt. Sist jag var borta blev han också lite knasig. Jag tror han börjar bli gubbig och inte pallar brytet i rutinerna (äta-sova-pipa-sova-PÅ-mig-äta-börja om) Ska vi ha det så här nu att han ska sluta äta så fort jag är borta mer än två nätter så har vi ett problem. Gubbskrälle.

Inga kommentarer: