tisdag 28 maj 2013

Fölk

Min väska kom tillbaka i lördags. Det tog 10 dagar. Jag kan tycka att det är lite sent när strejken dom skyller på var a) planerad (det där har jag aldrig helt fattat?) och b) över samma dag jag flög hem. Dessutom kan jag ju tycka att ett sms, mail eller en hint vid incheckningen hade kunnat vara en bra idé, no? 

Sen går det ett par dagar och jag får mail från ordföranden i föreningen. Det visade sig att jag hade rätt från första början. Dom ska stå för återställandet i lägenheten, inte jag. Så då har dom istället tagit beslut om att inte gräva alls. Istället ska man installera en pump som "är ett billigare och bättre alternativ". Vän av ordning kan ju då fråga sig hur det är möjligt att det alternativet inte ens var på tal så länge notan låg på min sida bordet? 

Gick in och unfriendade tre personer jag inte har sett på tio år och knappt visste vilka dom var redan då på Facebook. Det är numera min standardiserade passivt aggressiva reaktion när skit händer. Det och hämndfantasier om räkskal i styrelsens brevlådor andra veckan i juli.

1 kommentar:

Yes but no sa...

Jag har lust att slå din styrlese på käften. Så kan ju inte ens föreställa mig hur DU känner.