fredag 2 november 2012

Hej Tomten

Jag gjorde't. Köpte lägenheten. Lyxen i att aldrig mer behöva larva runt med opålitliga andrahandskontrakt är helt obetalbar men faktum kvarstår att det är en hel del fix på den jag har köpt. Eller, den går ju att bo i som det är, det har dom som bor där nu tydligen gjort i sex år men ja, jag vill inte det.

Och då allt jag äger plus 85% och lite till går åt till att köpa lägenheten så har jag skissat lite på årets önskelista. Så tomten, i år kommer jag jubla om jag under granen hittar:

En elektriker
Några kvadrat kakel. Bifogat ser jag gärna person som kan kakla.
En målare med bilen full av färg
Ett kylskåp (mattsvart Smeg med inbyggd frys tack så mycket)
Ett matbord med plats för sex personer inklusive stolar, vidare specifikationer på utseende bifogas separat.
Nya stommar, luckor och bänkskiva.
Diverse. (ja men du vet, lampor och sånt. Kanske en diskmaskin?)

Ja. Det var väl det. Skissat alltså, vi kan väl höras igen lite närmare jul, jag kan ha glömt något. Lätt hänt när man inte riktigt vet vad man pysslar med.

1 kommentar:

Limpy sa...

Känner plattsättare och en snubbe som jobbar på Smeg.