torsdag 28 juni 2012

Fråga?

Har man blivit helt skadad när man på riktigt överväger att bjuda enåenhalvmiljon kronor för en lägenhet man egentligen inte vill ha med fult kök bara för att den är "billig" och ligger hyfsat till? Jag kämpar rätt mycket med mig själv nu i frågan om vad jag ska offra, kvadratmeter eller område jag faktiskt vill bo i. Kan inte bestämma mig för om jag är för gammal för att bo på 25 kvm i närheten av verkligheten eller för ung för att pallra mig ut till fula köksluckor i "lummig grönska" (läs fotbollsplan på baksidan) på Stora Essingen?


3 kommentarer:

Jojjo sa...

Inte lätta beslut alls! Låta magkänslan avgöra kanske? Jag vill köpa våran släktgård som ligger till salu (var i släkten från 1500-talet till 1990-talet när den såldes) för samma summa som den lägenheten. Men alltså 233 kvm hus och 17000 kvm tomt på en person, det kanske är lite att ta i? Lummig grönska finns det dock väldigt gott om!

Bubbel sa...

Läget är ju långt mycket viktigare än ett fult kök som förhållandevis lätt kan åtgärdas så mitt råd om priset är det rätta - slå till! I mina ögon är typ de flesta "för gamla" för att bo på 25 kvm, så go for it girl! :)

Omomigen sa...

Jojjo: Det låter ju helt fantastiskt, får jag flytta med dig? Och ååhhå, jag vill ha en ponny! Skämt åsido, jag fattar. Hur härligt det än låter så är det ett väldigt stort projekt.

Bubbel: Magkänslan sa nej, då blir det nej. För dom pengarna får magen vara med.