tisdag 14 september 2010

Happy Silly

Jag borde nog vara lite stressad.

Osäker bostadsituation, osäker arbetssituation, ev plugg senare i höst ochhurihelveteskajagharådmeddet? Min katt, vad göra med den i rådande osäkerhet? Min hyresgäst i Svall ringde om en ev vattenskada idag. Flyttade jag verkligen och vad fan hände liksom?

Istället för att panika över alla dessa frågor gör jag appselitut inget alls. Tar dagen som den kommer och är nog på det stora hela mer nöjd än icke-nöjd.

Vet inte om jag är lite korkad eller om min hjärna bara har gått i total självförsvarsinställning mot sig själv. Som en väldigt bra försvarsmekanism. Mot mig.

3 kommentarer:

Pak-P sa...

Underbart att du är tillbaka!

Avstängningsfunktionen känns igen för övrigt. Har dock inte bestämt mig för om den är bra eller dålig i det långa loppet. Saker löser sig ju alltid, även om det inte alltid blir till det bättre, vari min tvekan till försvarsmekanismens förträfflighet ligger. Panik löser å andra sidan ingenting:)

Benny Bling Bling sa...

Boendet löser sig. Slanten likaså.

Vattenskadan ska dessutom enligt senaste reklamen från IF inte alls vara något problem. Det kommer tydligen istället en ett band med killar som spelar trevlig musik och vips så är allt vatten och fukt borta.

Fantastiskt. Hade jag inte redan haft IF hade jag genast bytt till dem.

Omomigen sa...

Tack!

Nä, panik löser ingenting. Förmodligen inte total overksamhet heller. Jaja.

Benny: Jarå, det löser sig, det ordnar sig, det gör det alltid. Försäkringsbolag däremot vill jag helst undvika, har haft nog med dom att göra.