onsdag 14 augusti 2013

Livet, den lika plötsliga som förvånande träningslusten och min nya kärlek

Jag har varit tillbaka från semester en å en halv vecka nu. Semestern var ljuvlig. Inget att skryta om i form av upplevelser egentligen men solig, vilsam och härlig. Det räckte så i år. Och var nog tur för sen blev det drama igen. Tänker inte gå in på det men det var mer än lite jobbigt och är -förhoppningsvis- över. 

I alla fall, sista semesterdagen köpte jag en cykel för att ersätta den jag fick stulen förra året. Jag har velat om cykel hela sommaren, en cykel jag har råd att få stulen eller den Skeppshult Natur jag vill ha men som är både dyr och stöldbegärlig. Det blev en kompromiss med en begagnad Skeppshult och ett dyrt jäkla lås som borde kunna avstyra alla utom dom riktigt ambitiösa bovarna. Och som jag älskar denna cykel? Har cyklat precis överallt sen dess. Igår blev jag så less på tanken att behöva köra bil att jag lyckades lassa på 10 flaskor vin i korg och på ryggen. Rekommenderar dock ej detta, ca 10 extra och obalanserade kilon på cykeln ger en obehaglig vingelratio i Stockholms innerstadstrafik. Cykel kom även väl till pass när jag var så frustrerad förra veckan och istället för att ta ut det på nåt jag inte ville ta ut det på helt sonika drog ut på flera 3milsrundor i utmattande syfte. Och, hör på det här -gick till gymmet och tränade pump. Detta har inte hänt på fyra år och att jag upprepade det igen trots den helt magiska träningsvärken som uppstod är inget annat än ett mirakel. Och nu går jag omkring och längtar till kvällens box-pass? Helt orimlig. Det går nog över snart.



Inga kommentarer: