tisdag 4 december 2012

När livet vände åter

Men hej snön, jag älskar dig!*

Efter tre dagars ösregn med medföljande avgrundsdepp förra veckan så kan det få vara hur kallt det vill nu fast jag inte kan använda mina nya skor pga tjocksockeovänliga och att jag ser för jävla konstig ut i mössa. Ljuset liksom? Har farit runt som en duracellkanin i helgen och städat-tvättat-fixat-matat kompis-konsert-åt helvete för sena shots-för många glas vin hela helgen men det är ok. Jag har energi kvar ändå. Trots dubbelutgång och massa häng utanför soffan. Har inte haft det på hela hösten, otroligt välkommet. Tror tametusan att jag till och med ska yoga ikväll efter..fem? ..veckors uppehåll.

*sanning med modifikation. Jag älskar den jämfört med novemberregn. Jämfört med juli-augusti, inte så mycket.

Inga kommentarer: