torsdag 11 oktober 2012

Från varbölder, kattspyor och förkylningar till..något annat

Jag blir inte mållös jätteofta. Om någonsin. Men nu är jag inte så mycket mållös som helt förstummad och framför allt helt jävla livrädd att råka, javenne, välta något?

Om vi tar det från början så är jag i Bordeaux, Frankrike. En av världens mest omsusade vinregioner. Vi bor på La Mission Haut Brion vilket (numera) är "andraslottet" (rakt igenom sinnessjukt) på egendomen och Grand Cru Classe-vinhuset Haut-Brion. Vilket står 500 meter utanför fönstret. Och det slog mig aldrig att det var ett RIKTIGT slott? På ett bananskal har jag halkat ner i en prinsessbakelse till säng i ett fullt utrustat himla 1500-talsmansion proppfullt av antikviteter och människor som ljudlöst dyker upp vid midnatt för att -wait for it- Open your bed, mademoiselle? Det betyder vika ner överkastet och tända sänglampan. Jag BOR i antiques roadshow? Med ljudlösa människor som har stoppat ner färska blommor i åtminstone tjugo vaser som borde stå på museum. Och vin som kostar mer per flaska än jag har kvar efter skatt och hyra per månad. Och WiFi? Och ett eget kapell? Hur jag än vrider på det här så kommer det inte bli sammanhängande just nu, jag får förklara bättre sen, men här, min värld tills på söndag i några bilder:

1 kommentar:

Chaos By sa...

Men oj! Verkligen slott, det är nog bra för förkylningen för då måste en ju nästan glömma den. Ha det underbart i slottet med vinet nu!