torsdag 30 augusti 2012

Nytt lågvattenmärke

Min Facebookfeed är till brädden fylld av glada utrop om Lady Gaga och Coldplay. Själv var jag nyss och sökte i en tråd på Familjeliv.se om texten i andra versen av Pippi Långstrump heter jag och jag är så himla glad singingadooladej. På lördag flyttar jag in i ny lägenhet (igen) och lämnar förortslivet med min äldstabästa och mina gudbarn därhän. Det är nog bra, även om det ju är rätt mysigt att sjunga Pippisånger till frukost. Utom när man blir tillrättavisad av en näsvis treåring för att man faktikt junger fel. Jag håller liksom inte på och retar henne för att hon inte kan säga S.

I andra versen är det föresten om pappa kungen i Söderhavet. Tror det är bäst att hoppa över varianten med pappa kungen i negerland, för förskolefridens skull, även om jag är svårt frestad.

2 kommentarer:

anydaynow sa...

Lycka till med flytten! Måste vara jobbigt att behöva flytta så många ggr på så kort tid. Flyttar för övrigt också på lördag. :)

Omomigen sa...

Tack! Ja det börjar bli..tradigt. Förhoppningsvis är det här sista på ett tag nu om jag inte själv får för mig att köpa lägenhet. Lycka till du med, hur länge blir du var i Sverige?