tisdag 28 juni 2011

Tur som en tokig

Törs jag skriva det här nu högre makter eller tänker ni börja trilskas bara för att jag pratar (skriver) högt? Äh, jag chansar. Jag har egentligen haft tre orosmoment som har hängt över mig inför hösten. Lägenhet, jobb och katt. Jobbet sa jag ju upp mig ifrån innan jag åkte men det är även det som har oroat mig minst och nu utan ens en liten insats har en lägenhet trillat i knäet på mig. Inom tullarna. Större, billigare än min förra. Och håll i er, den har balkong OCH badkar. Kontrakt signerat och klart, visserligen i andra hand men andra hand av det bättre slaget. Lyckan på den va?

Det enda smolket i bägaren nu är Katten. Jag vill gärna ha honom hos mig men för både hans egen och min del är någon annan lösning önskvärd. Och se, en sån trillade också in helt utan insats från min sida. Dessutom en ultimat sådan. Bara sådär. Jag är lite på gränsen till att bli religiös här.

Inga kommentarer: